pátek 2. ledna 2009

Rolování na roli - Štatl a rola, pátek 2. 1. 2009

Ve štatlu a na roli v pátek večír.
Na roli to enem déchá, všade hafo šalin aj basů.
Na rožku Masaryčky s Baštama cosi rožlo. Další šalina frčí na roli.
Na Svoboďáku je sbírka Českého červeného kříže.



Dělňasové štatlu fachčijó na Svoboďáku dnem aj nocí.
Jak se vám líbily vánoční trhy na Svoboďáku? A jak se vám líbil vánoční strom? Sdělte svůj názor komentářem k tomutu příspěvku.

Jak zedňál k bebinu přišel - Brno, kdysi nedávno

Dostal se ke mně dopis nespokojeného klienta pojišťovny. Převedený do hlasové podoby se o něj s vámi poděluji. Moraváky možná potěší, ostatní, kteří by snad nevěděli o čem že se to tam mluví, mohou se zeptat svým komentářem.

Rozumíte všemu, co zedňál povídá? Ne? Zeptejte se komentářem.

Vnukovo nejen pro vnuka - Letiště Tuřany, pátek 2. 1. 2009

Kam se podíváme druhý den v novém roce? Na letiště v Tuřanech. Nejlépe se sem dostanete busem 76, který jezdí od hlavního nádraží v půlhodinových intervalech. Určitě všichni víte, že je v Tuřanech mezinárodní letiště, ale víte, kam všude se odtud létá? Možná ne. V současnosti existují pravidelné linky do Londýna (Stansted), Moskvy (Vnukovo) a samozřejmě na Ruzyň do Prahy. V době dovolených létají charterové lety do Řecka (na 11 míst včetně Atén), Španělska (Barcelona a ostrov Mallorca), na čtyři letiště v Tunisu včetně Cartago Airport v hlavním městě, do Burgasu v Bulharsku, Podgorice v Černé Hoře, do Hurghady a na sinajský Sharm-el-Sheikh v Egyptě, Dubrovniku v Chorvatsku a Agadiru v Maroku. Můžete zde také přistát svým soukromým letadlem nebo poslat zboží nákladní dopravou Cargo.
V pátek večer to na letišti příliš nežije, na monitoru příletů byly zobrazeny jen dvě linky z Prahy.
Odletová hala je architektonicky zajímavě řešena. Možná bychom si mohli povědět něco málo z historie. Letiště v Tuřanech zahájilo provoz již v roce 1954 - tehdy jako vojenské letiště. O čtyři roky později zde byl zaveden i civilní provoz. Následovalo období vývoje a rozšiřování a postupně civilní provoz letiště upadal. To se změnilo až v devadesátémprvním, kdy bylo ukončeno vojenské využití a v roce 1992 obnoven civilní provoz - pod vedením České správy letišť. Pět let před koncem minulého století bylo oznámeno překročení 100 tisíc odbavených cestujících za rok. Jak jste možná již zaregistrovali, v roce minulém byla prvně překročena hranice půl milionu odbavených cestujících. Nyní je letiště ve vlastnictví Jihomoravského kraje, provozovatelem je společnost LETIŠTĚ BRNO a.s.
Parkoviště pojme 200 automobilů a na brněnské letiště můžete přiletět se společností Czech Airlines, Ryanair, Smart Wings, Travel Service, Bulgarian Air Charter, Karthago Airlines, Montenegro Airlines, Nouvelair a Tunis Air. Celkem široká škála na takové letiště. Pokud jste někdy navšívili obří letiště jako je Heathrow v Londýně, Fraport ve Frankfurtu, Schiphol v Amsterdamu či snad Hartsfield-Jackson v Atlantě, které za rok odbaví skoro 84 miliónů cestujících, bude se vám zřejmě jevit tuřanský start a cíl pro kovové ptáky pidiletištěm, ale brňané jsou za něj jistě rádi. Ušetří jim to, hlavně v dobách dovolených, přesun do Prahy či Vídně.
Už jste někdy využili letiště v Brně pro své cesty? Kam to bylo? Jak jste byli spokojeni s odbavením a dalšími službami? Sdělte to prostřednictvím svých komentářů.